Page 23 - Virágkötészeti magazin - 2013 - 01

Basic HTML Version

| 2013/1 | Virágkötészet Magazin |
23
|
HAZAI
emberek csak alkalmakra vesznek virágot. Az importár, ami szinte minden esetben
meghatározó, évek óta mindig picit lefelé mozdul. Az igazság az, hogy a behozott vágott
tulipán minősége szinte soha nem éri el a hazai termesztésű minőségét. Az ár miatt
azonban jelentős mennyiség kerül belőle a nagybani piacokra. Az extra minőségű virág
a holland tőzsdén is drága, az új fajtákat, a gondos kézi válogatást sajnos a piac nem
minden esetben ismeri el.
Azért a jelenleg mutatkozó gondok ellenére nem adjuk meg magunkat könnyen. Nincs
jobb érzés, mint mikor az elégedett vevők boldogan újságolják:
mind elfogyott!
Éppen ezért ültetünk jövőre is, és kerekedek fel megint a tulipánvirágzás idején, hogy a
következő évben is örömmel vigyem a piacra a virágjainkat.
Meg kell találni azt az értékesítési csatornát, ahol elébe mehetünk a vásárlónak, hogy
ne chipset, csokit, cigarettát vagy sört vegyenek, hanem virágot! Van-e olyan reklám
a televízióban, ami virágvásárlásra ösztönöz? A választ mindenki tudja. Minden más
terméket, gyógyszert, öblítőt, telefont, autót „felkínál” esténként a média. Érdemes
lenne ezt is kipróbálni, és megtapasztalni, hogy a reklám hatására növekedne-e a vi-
rágvásárlási kedv.